INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Sunday, February 13, 2011

Usahawan Muda

Tepat jam 645pagi , 13 Feb 2011 .. aku bangon daripada tidur menuju ke bilik air , mandy , sabun , syampo , wuduk , lap badan , lap rambut , pakai boxer , pakai kain pelekat , baju melayu , hampar sejadah dan solat subuh .. Setelah selesai aku segera mengenekan tee kolar putih polo , seluar levis rantau panjang , gatsby di rambut dan mengambil beg duit Bodyglove dan hanset 2 di masukkn dalam poket suar mengikut kesesuain dan keselesaan masing-masing .. haha ! ouh sebelum terlupa , aku ade call sorang mamat nie suh kejut dia yang aku ajak pegi seminar tapi tak bangon-bangon .. tidoq mati kot .. so aku panaskan enjin keretera ku .. setelah selesai 5 minit , aku drive menuju ke Taman Cempaka untuk pick up kawan aku 3orang .. Lepas pick up dorang , aku drive menuju ke Bangunan Iskandar Investmant di Danga Bay untuk menghadiri kursus dengan semangat pagi yang berkobar-kobar .. Setelah sampai , kami mencari-cari di mana pejabatnya @ ofis @ dewan @ bilik seminarnya .. Dekat 15minit tak jumpa , aku call papa .. Truut ... Truutt ..


aku : askum .. kat mana tempatnya pa ?? xjumpa pun

papa : ade kt tengah2 betol2 belakang iskandar investment .. ade tangga then naik atas

aku : tapi berkunci ..

papa : cuba call pengerusi


Truutt ... truutt ...

aku : selamat pagi askm

pengerusi : ye selamat pagi , wslm .. ade yang bole sye bantu ?

aku : ye kene bantu , di mana tempat seminar keusahawanan pagi nie

pengerusi : maaf la cik , kami tak buat pagi ..

aku : tp sye dpt info mengatakan 800am @ 230pm

pengerusi : encik silp tengok kot .. yang ade 230pm dan 800pm

aku : macam tue ye ?? oke trimas



So aku check balik mesej yang aku terima daripada organizer , hah ??

haha ! pukul 230pm strt .. adoi ! penat bangon pagi .. adoi ! adoi ! macam mana boleh salah tengok nie .. huhu ! so aku dengan kawan2 decide pergi sarapan pagi berdekatan hospital .. kami berborak-bual sambil bersarapan .. then kitaorg lepak rumah kawan aku di taman cempaka .. aku decide nak tido tapi tak boleh gayanya .. dorang ajak maen kad .. aku pun join jela .. ustaz maen kad . adoi ! teruk ! tp tak maaen duit .. HARAM taw .. hehe ! asyik leka bermain , sedar-sedar sudh pukul 120pm .. kami decide untuk pergi makan di ORANGE KAFE , makan nasi kerabu .. fuh samok ! sedap ! terbaek dari ladang dia habaq hang . hahaha !

power giler .. lepas makan kami meneruskan perjalanan ke tempat seminar .. dan apabila tiba di tempat seminar , kami menaiki tangga ke tingkat 2 , daftar dan duduk sehingga penceramah tiba .. Penceramah merupakan anak kepada KETUA POLIS NEGERI JOHOR dan di kenali sebagai internet marketer .. ceramah dia memang best cuma aku je yg jadikan tak best sebab mengantuk .. yela da kenyang kan katakan ,hahaha ! kene pak aircond ,, haha ! ble da berejam dalam seminar , aku da tak boleh tahan dah .. nak kene pegy tandas , basuh muka ke , kalau untung dapat mandy , hahaha ! bile aku bangun je then toleh belakang , aku nampak bapak aku .. ape lagi terus segar aku , terus duduk balik then fokus pandang depan sampailah habis seminar , hahaha ! teruk giler .. tapi seminar dy memang tip top 1st class .. dia anak murid kepada Ewen Chia iaitu saudagar internet pertama dan tersohor di dunia num 1 ..

so aku pun nk jadi macam dia gak .. yelah kn zaman makin maju , dunia makin berteknologi , kos hidup makin tinggi .. mane nk tanggung diri , nk kawin lagi , kete , rumah , so aku kene;lah berusaha lebih ..

doakn ya :)

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!