INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Saturday, February 26, 2011

Career / Kerjaya

haha ! bertemu lagi kita yep yep dalam di blog HijauPurple bersama saya Ustaz Hafez Akmal .. haha ! adoi ! berat sungguh nak pikul gelaran ustaz nie sebab belum layak untuk di panggil ustaz .. INsyallah jika di izinkan berharap dapat membawa gelaran ustaz nie hingga ke akhirat .. amin ..
Oke2 , di sini aku nak ceritakan bagaimana aku seorang insan biasa seperti korang semua tapi di beri pelbagai gelaran kerana pekerjaan aku iaitu :

1 . WORKAHOLIC
- bekerja 3 kali sehari yang berlainan kerjaya
- kerja kuat , tak kawin tak tahu lah .. haha !
- ( psstt! xde calon ag nie , apa cita)


2. USTAZ ROCK
- sepertimana yang di ketahui , aku salah seorang tenaga pengajar / ustaz di Pusat
Pengajian Al-Jauhar pada sebelah malam ..
- harap-harap ALLAH SWT mengubah aku kepada jalan yang benar ..
_ aku tersentuh bila baca akhbar metro mengenai budak di Kem PLKN meninggal ketika
mengimamkan solat Zuhur .. meninggal dalam keadaan mulia .. semoga roh yang
di rahmati ALLAH SWT .. Al -Fatihah
- mohon semoga jika tiba ajal ku , tariklah nyawa ku dalam keadaan mulia

3 . PEMBANTU / DRIVER / TECHNICIAN
- aku bekerja dengan kawan papa .. sekali 3 jawatan aku kaut , haha ! pakej ..
- sebelum nie aku sekadar tolong-tolong je sebab kawan papa nie dia OKU , lumpuh
daripada lutut sehingga hujung kaki , so dia tak boleh drive dan buat kerja2
berat2 .. so daripada tolong-tolong , aku kekal kerja dengan dia dan sambil2
juga aku belajar tentang hal-hal komputer , network dan sebagainya yang
berkaitan ..
- even dia OKU tapi aku kagum sebab dia cekal mencari rezeki dengan titik peluh
dia sendiri .. rumah flat ke apartmen ke yang takde lif , dia sanggup menaiki
tangga walaupun susah dan penat bagi dia ( bertongkat )

4 . DESIGNER / PEMBANTU
- ini pekerjaan aku juz setakat tolong-tolong kalau kerja banyak contonhnya ,
printing baju , sulaman , advertising , design signboard , apa sahaja yang
berkaitan dengan grafik .. biasanya aku akan bermula kerja jam 12malam
sehinggalah subuh ..

5 . PELAKON EXTRA
- haa , ini career aku tak berharap sangat pun sebab aku bukan reti berlakon ..
tapi if rezeki aku kat situ ,ALHAMDULILLAH ..


6 . INTERNET MARKETER
- kerjaya nie di ajar oleh papa sendiri iaitu menjadi orang usahawan internet ..
kejayaan kerjaya nie aku da dapat lihat sendiri bukti kejayaan ini pada papa ..
pada mulanya aku tak berminat tapi setelah di hantar berkursus dan seminar ,
aku mula berminat dan aku mula berkecimpung dalam kerjaya ini sebab aku perlu
amik masa dua jam sahaja menjalankan kerja dan setelah selesai , cukup bulan
duit sampai tapi rezeki bergantung pada ALLAH SWT .. doa2lah supaya di permurah
kan rezeki :)

7 . Tue semua kerja-kerja yang aku dah buat dan yang bab extra tue , sekadar suka2
bolehla an .. Nampak ? bertapa workaholic nya aku nie cari rezeki , kumpul harta
, sebab aku ada dua adik kecik untuk aku tanggung .. yela aku anak sulung ,
sampai bila nak parent aku tanggung kan , kan ?? So sebagai abang , aku
bertanggung jawab .. ade jugak yang tanya , asyik keje je bila nak ade bunga ??
haha ! aku jawab senang je , tak de akar camne nak support bunga .. ahaha !
aku menjawab je ,hentam .. haha ! bab2 bunga nie , urmm .. susahlah sebab malas
nak membaja .. haha !

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!