INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Friday, February 11, 2011

Maulidur Rasul




15 Feb 2011 Kita sebagai umat Islam di atas muka bumi akan menyambut Maulidur Rasul di seluruh dunia .. Ini sebagai peringatan dan junjungan kita kepada Rasulullah SAW .. Aku masih engat lagi masa kecik-kecik ikut program berjalan sambil berzikir dan memegang sepanduk menyambut Maulidur Rasul anjuran sekolah .. Pengalaman memang best cuma aku masih terengat lagi semasa darjah 5 tak silap aku something yang agak kelakar jugak lah.. Semua sedang sibuk berzikir sambil berjalan dan aku adalah orang yang paling depan kerana memegang sepanduk .. So hendak di jadikan cerita semasa kita orang semua tengah berjalan , aku yang bahagian depan nie dengar bunyi anjing , beselah berarak lalu depan rumah orang , tak kiralah apa bangsa pun .. Bila aku dengar bunyi anjing aku buat relax je , dalam hati kompom anjing dalam pagar kene ikat .. tapi rupanya sangkaan aku meleset .. bila tiba je sampai depan 1 rumah cina nie , 1 lembaga besar melompat daripada dalam pagar ke luar pagar .. kebetulan terdengar suara tuan anjing menjerit suruh kami lari .. aku yang depan sekali nie terkejut , campak sepanduk dekat anjing tue .. aku jerit ANJING ! LARI ! .. fuh ! bertempiaran aku lari .. selipar kiri kemana , selipar kanan kemana , aku kemana .. haha ! semua lintang pukang .. haha ! kelakar .. Rupa-rupanya tuan anjing tue lupa nak ikat anjing dia ..

adoi ! tak boleh blah ..

so pada tahun 2011 , aku akan menyambut Maulidur Rasul di Masjid Sultan Abu Bakar Johor Bahru .. bersama-samalah kita mengingati dan mengikuti sedikit sebanyak cara RASULULLAH SAW ..

1 comment:

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!