INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Thursday, February 17, 2011

meaning behind BMW

Kat sini aku ade beberapa cerita mengenai aku dengan BMW nie .. haha ! adoi ! tapi ini hanyalah cerita dan di kongsikan sahaja ... tidak ada kene mengena dengan riak , bangga atau megah , oke :)


Cerita Pertama

Papa : " Esok pagi you must going to seminar dekat Danga Bay .. "

Aku : " Can i BMW ? "

Papa : " oke but make sure be careful .. "

Aku : " its my car papa , i know .. "

Papa : " yes i know your car but dont Bring More Women oke ! "

AKu : " BMW kan .. haha ! "


BMW = BRING MORE WOMEN


Cerita Kedua

Di sebabkan terlalu ghairah memandu BMW , haha ! biasalah budak muda macam aku kan mesti nak laju je .. Masa tue aku baru balik daripada UiTM Larkin hantar barang dekat adik aku .. ondaway tengah laju , tiba-tiba nset aku ada incoming call ..


Pakcik : " tolong pergi Plentong , amek baju kat kilang .. Kul 6 da tutup , sekarang da 530 .. segera ! "

Aku : " 15 minit jp g sampai .."


Lepas amek baju kat kilang , ondaway balik jalan jam .. aku kusut dah .. dalam pikiran aku , pakai BMW sangkut jem jugak .. kete nak mahal , bawak nak laju last-last same je sangkut dalam jem .. haha ! tapi bila jem da beransur pulih , fuh ! berdesup aku memecut laju .. hahhaha ! dan tibalah di highway Skudai .. adoi ! jem lagi .. bayangkan 3 lorong kereta semua gerak slow je .. aku di lorong kedua .. tiba-tiba , kereta macam hidup segan mati tak mahu .. "apahal nie ? janganla buat hal .. dala tengah2 nie " .. daripada lorong tengah sampailah ke lorong tepi dan kebetulan ade stesen minyak kat depan sikit .. aku decide nak berhenti kat stesen minyak , nk bukak hud depan mane tawu ade asap ke apa ke an .. yelah , aku nie bukan pandai sangat bab bab kereta apatah lagi BMW nie .. Kancil pun aku tak reti sangat nk tengok enjin , lagi lah BMW .. So dengan usaha bagi signal ke kiri di kesesakkan lalu lintas tue .. akhirnya aku sampai di stesen minyak tersebut .. aku try start tapi tak boleh jugak .. aku cuba lagi sampailah kali ketiga , aku baca Bismillah bila nak start .. tapi sayang aku hanya sempat sebut Bismi je dan terus aku sebut Asthgafirullah .. haha ! baru aku teringat tokey kedai BMW tue ckp

(flashback)

Towkey : " ini BMW taw bukan kereta Malaysia taw .. so ini nya pun meter minyak sesekali jangan bagi merah itu kuar sebab dia kancil , viva bukan itu macam punya , merah nyala boleh jalan lagi meyh .. ini BMW kene minyak nye pun isi sharp sebelum lampu menyalakan dirinya pun taw .. "


haha ! aku rasa macam , adoi ! ntahla ek .. haha ! minyak abis rupenya .. patutlah nyala merah .. haha !


BMW - BE MORE WARE




Cerita Ketiga
.

Suatu hari Ahmad dalam perjalanan menuju ke rumah zaiton , hari ini adalah dating pertama mereka kerana sebelum ini mereka banyak menghabiskan masa di berbual bersama-sama hanya di laman sosial , telefon dan sms .. dengan bermodalkan BMW maka berdesup laju di jalan raya .. di tepi jalan seorang budak melihat kehebatan BMW milik Ahmad yang laju itu .. " untunglah pakai BMW " kata budak itu .. Setelah 15minit memandu , maka tibalah Ahmad di hadapan rumah zaiton .. Mak zaiton mengintai di tingkap dan menjerit terkejut .." untunglah menantu aku orang kaya " .. tapi zaiton tidak memberi sebarang reaksi langsung bila terpandang BMW .. Di dalam hati zaiton , " bergaya dengan BMW , entah entah selalu Bring More Women ke sana ke sini agaknya " .. Maka mereka berdua bergeraklah menuju ke sebuah restoran untuk berdating dan sesi suai kenal , huhu ! Dengan rasa sopan dan Be More Ware Ahmad memandu tanpa rasa kekok dan tidak laju .. yelah , bawa anak orangkan .. bukannya bawak binatang .. Setibanya di restoran , dengan suasana romantik dan segala makanan dan minuman telah terhidang di atas meja .. Mereka duduk ,, berbporak sambil menjamu selera .. sehingga lah


Ahmad : " BMW ? "

Zaiton : " BMW ape ? kereta awk tue ? sye dah agak mesti awak bangga bukan dengan kereta awak tue .. Maaflah sye bukan jenis memandang harta ..

Ahmad : " bukan itu yang sye maksudkn "

Zaiton : " so awak nk cakap sye mata duitan Bila Lihat Wang .. "

Ahmad : " not but Be My Woman ?? "

Zaiton : ( pengsan ! )

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!