INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Saturday, February 19, 2011

Casting .. Extra ..

9.am 19 Februari 2011

Hari nie merupakan hari pertama dalam sejarah hidup aku , iaitu Casting untuk pelakon tambahan .. Walaupun sekadar tambahan tapi aku rasa boleh datang saja-saja je kan .. Ini adalah kali ke 3 aku dapat offer dan kalau nak ikutkan sebelum nie aku minta kerja sebagai pembantu @ crew tambahan @ designer untuk bikin poster , graphic tapi malangnya jawatan itu telah penuh .. So production call aku cakap ade lagi 1 jawatan kosong iaitu pelakon tambahan .. bila aku dengar je aku terus gelak , hilang akal aku nak berlakon ,, ahaha ! so production suruh aku pergi ke tempat casting di kawasan johor bahru ..
kali pertama offer aku tak pergi dan kali kedua juga aku tak pergi .. bila da kali ketiga , aku rasa aku nak pergi .. kalau dapat alhamdulillah , tak dapat aku tak kesah sebab aku tak berharap sangat ..

So pagi tue aku sampai di depan ofis production , terkejut aku sebab engatkan aku sorang tapi rupanya ramai lagi .. so aku di minta isi borang dan menunggu ..

tunggu punya tunggu punya tunggu ..

1jam berlalu ..

aku da mengantuk .. dala sejuk .. then aku baru je nak terlelap nama aku rasa ada yang panggil " AKMAL " ... aku tersentak dan lihat kiri kanan .. dia panggil sape ? aku ke ? ouh rupanya nama aku .. mcm klaka sbb da lame tak de orang panggil aku dengan nama AKMAL .. haha ! aku di minta masuk ke satu bilik dan di uji dengan 3 ujian ..

Ujian Pertama : Dialog

Dorang bagi aku dialog dan cuba lafazkan dengan gaya mengikut situasi dialog .. aku dapat dialog watak antagonis , seorang samseng .. dialog nya


" lu apa cerita sekarang ?? duit gua mana ??? lu jangan cari pasal sama gua , ini tempat gua punya "


aku da macam , adoi ! so nak tak nak aku kenela buat kan .. tapi laen pulak dialog yang kuar daripada mulut aku ..


" lu haa apa celita sikalang nie meyh ?? itu wang gua punya mana ?? pasal jangan cari sama gua taw sikalang lu punya kaki pijak ini tempat gua meyh "


haha ! makin panjang pulak kan .. adoi ! teruk giler .. tapi dorang bagi aku 8 bintang daripada 10 bintang .. haha !


tue baru ujian pertama .. ujian kedua to be bersambung ..

1 comment:

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!