INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Saturday, February 19, 2011

Casting .. Extra .. 2

Ujian Kedua : Sesi Fotograf

Setelah 1 jam menunggu , aku di panggil untuk ujian kedua iaitu sesi Photoshot .. Haa inilah sesi paling lemah sekali bagi aku .. haha ! aku pulak reti an nk bergambar-gambar nie .. haha ! aku di beri pakaian tema HOLIDAY .. haha ! sebelum nie penah gak r photoshot tapi sekadar suka-suka je .. Mula-mula dorang yang bagi instruction untuk pose gaya yang macam mana .. aku pun tegak ikut jelah kan da orang suruh .. sampai brader tue sound " kayu lah kaw " .. aku bilas slow-slow " untunglah kayu daripada kaw kering cam ranting , " haha ! aku da macam bangang bile bergambar nie .. dalam hati aku bila la nak habis .. adoi ! untunglah aku datang sorang .. kene kawan-kawan sume datang tengok , haha ! malu aku .. sure kene bahan nya , APTB lah ..

So part kedua adalah aku kene buat pose sendiri .. hahaha ! lagi lah aku blur + bangang + kusut = BLANK .. giler ape pose sendiri .. aku tanya balik " nak pose Myspace ke Facebook ?? haha ! " .. yelah aku tak reti doe , sumpah giler tak reti .. kalau candid oke la jugak kan .. Biler photographer tue cakap " oke pose !" .. aku da start mengelabah .. macam mane nie nak pose ??? reti pulak aku kan .. last-last hentam bedal ikut suka suka kembang suka suka kecut je .. haha ! penilaian aku dapat 5 bintang je daripada 10 bintang .. haha !


Ujian Ketiga / Terakhir : Lakonan Sendiri


So kali nie aku di beri situasi dan aku kene pikirkan dan gunakan apa dialog yang sesuai dengan situasi yang dorang bagi .. So situasi yang aku dapat adalah watak sebagai seorang lelaki yang berlagak dengan paras rupa yang kacak / market .. bile dengar je situasi tue , aku terus ketawa .. haha ! dorang tanya kenapa ketawa ... aku jawab la yang aku susah nak buat watak macam tue sebab aku tak kacak , tak market so cane nak feel bawak watak macam tue an .. Dorang boleh ketawa , haha ! Then ade sorang akak nie suruh buat watak reaksi seorang awam terserempak dengan selebriti / artis .. aku da macam , hah ? tiba-tiba aku rasa penglihatan aku gelap , otak tak berfungsi dan blank lagi .. huhu ! Dorang tanya bole buat ke tak ? aku pun entahla ek .. So dorang suruh cuba .. aku pun try jela an .. haha ! sumpah macam haram , ape yang aku buat pun tak tahu .. Dorang suruh bayangkan selebriti / artis yang aku terserempak .. aku dengan blank nye , bayangkan jumpa Sabri Yunus .. ahahaha ! jalan selamat , cara dan bahasa aku gunakan ialah bahasa biasa tapi dialek pantai timur .. hahaha ! dorang ketawa je kejenya , aku yang segan .. bile dorang suruh stop , aku tarik nafas lega .. Dorang suruh amek result dekat depan then kira berapa bintang dapat .. Bile aku kuar dan amek result , aku dapat 8 bintang daripada 10 bintang untuk ujian ketiga .. haha ! so 8 + 5 + 8 = 21/30 .. dengan berbekal kan 21 dorang cakap aku layak dan bila ade job dorang akan call .. dalam hati aku , kalau call alhamdulillah tapi kalau tak call pun tak pelah sebab aku tak berapa nak harapkan sangat berlakon nie an sebab aku bukan reti pun .. ade rezeki adelah , alhamdulillah .. sebelum aku balik , dorang pun ade bagitahu yang sekarang industri hiburan memerlukan muka baru .. aku pun ye kan je .. TAMMAT

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!