INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Thursday, September 23, 2010

Gadis Kecil Molek - episod 8

aku telah jadikan Gadis Kecil Molek sebagai teman rapat ku .. dia lah tempat aku mengadu , bermesra tapi sekadar kawan sahaja .. banyak nasihat dan perkara baru yang telah diberikan kepada aku .. dulu aku sendiri tak tahu diri , sifat , perangai aku yang sebenarnya , sekarang aku da dapat kenal diri aku yang sebenarnya .. berbeza di zaman sekolah dengan sekarang .. kalau dulu , agak jahat gak la , suka kacau orang tapi sekarang makin suka kacau orang , hahaha ! Tapi banyakla perkara yang aku belajar daripada dia dari segi pembelajaran , kehidupan , percintaan dan lain-lain ..

" you changed my whole life dont know what you're doing ,to me with your love "
(superhuman)


Setiap hari aku ke kolej , aku bersemangat .. tiap-tiap pagi dapat mesej morning daripada Yana dan Gadis Kecil Molek .. dalam kelas asyik tersenyum je , kawan-kawan sume pelik tapi aku heran plak .. suke hati aku lah , hahaha ! Petang tue aku balik hostel awal daripada kolej , macam biasala ponteng kelas .. Aku engatkan aku sorang je ponteng , rupanya yang lain da balik awal daripada aku siap tidur ag .. yang berdengkur nya lain , yang ngigau nya lain tapi yang sorang nie kelakar , ade ke suruh aku pegy makan nasi kat dapur .. hahaha ! engat aku anak dia ape .. sejak ble ade dapur dalam bilik nie .. hahaha ! Setelah selesai mandi , aku terus ke kedai makan Plum Street , lapa wOk ! Makan nasi koboi je , hehe ! Setelah selesai bayar , aku lepak kt kerusi depan bilik aku .. Sambil menyedut oksigen dan berkepul-kepul asap , aku terfikir .. Aku curang ke ?? Betul ke perbuatan aku nie ? Even cuma kawan tapi niat aku da lain .. Cakap memang kawan tp dalam hati ? Oh tidak ..
Aku segera ke dalam mengambil pen dan kertas .. Aku cuba luah kan apa yang aku rasa dan apa yang aku pikirkan ..

Soalan
1. Adakah aku curang ?
2.Adakah niat aku cuma nak berkawan ?
3.Kenapa ? Mengapa ? Bagaimana ? ini sume berlaku ?

Jalan Kerja
1.Yana gf aku , aku sayang dia
2.Gadis Kecil Molek kawan aku , aku suka dia
3.Dua-dua oke , tak ade cacat cela , cukup sifat

Jawapan
Yana + Gadis Kecil Molek
= sayang + suka + kawan
= sayang dua-dua

Persoalan
Bagaimana bole sayang dua-dua ?
curang kah ?

Kesimpulan
Pening-pening



Sedang berpikir tiba-tiba aku di kejutkan oleh Acap Nenen , kurang ajar beb sergah aku .. Then lincah-lincah aku amek kertas tadi buang dalam longkang . Ijat tanya aku buat ape , aku cakap saja lepak .. Rupa-rupanya dia dah lame berdiri tepi pintu memerhatikan aku ..

Acap Nenen : " Kaw tulis ape tadi ? soalan math ke ?" (ketawa)

Aku : " Mane ade tulis apa-apa .. "

Acap Nenen : " Engat aku tak nampak ape "

Aku : " da nampak tanya lagi wtpe .. dol said .. eh ! tapi diam2 la "

Acap Nenen : "Tak nak share dengan aku ke ??"

Aku : " nanty mlm aku cite ye .. "

Acap Nenen : " Nie msti sbb antara dua kn ? "

Aku : " Tue yang aku nga pikir kan nie , aku sayang yana tp aku da sayang gadis kecil molek nie .. camne ? tak nak la aku di cop buaya darat .. "

Acap Nenen : " Susah gak nie tapi aku rase biar mase yang tentu kan .. Kaw buat semayang ishtiharah "

Aku : " k , nanty malam aku buat "



Setelah beberapa hari , pagi tue aku bangun tidur secara mengejut .. Betul ke yang aku mimpi nie ? takkan la ...


bersambung ...

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!