INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Tuesday, September 28, 2010

Gadis Kecil Molek - episod 10

Khamis : seperti biasa aku ke kelas awal pagi nie dan seperti biasa aku diam membatu di dalam kelas tapi bukan periOd ye .. hehe ! aku rasa sama macam aku tak pergi kelas , yela bukan aku fokus belajar pun .. rasa cam nak balik hostel tido je .. dala tido lambat layankan Acap Nenen , menakotkan aku je .. haha ! tapi bile engat balik macam kelakar pun ade .. Setelah selesai kelas , aku segera keluar menuju ke parking motor .. Semasa menuruni tangga aku terserempak dengan Gadis Kecil Molek .. Dengan berbaju kurung merah jambu sambil mengukir senyuman ke arah aku .. aku senyum balik dan mengucapkan selamat pagi , terima kasih kejutkan aku bangon tido .. sebab tue ari-ari pergi kelas awal .. hehe ! pagi-pagi ade dua orang kejutkan aku tido , Yana dan Gadis Kecil Molek .. sambil duduk di atas moto dan membakar sebatang rOkok , aku mengelamun mengenangkan kegembiraan Yana semasa berbual di telefon malam tadi .. mengapa aku di uji sebegini ?

Petang : Setelah tamat kelas , aku dan kawan-kawan lepak di warung depan kolej , kedai Kak Yah .. sporting orang tua nie .. madah buat kelakar je .. mud aku petang nie oke sket , da bole rasa nak bercakap .. hehe ! Setelah selesai lepak minum , kami beramai-ramai pulang ke hostel .. Tiba di hostel , aku terima sms daripada Gadis Kecil Molek bertanyakan di mana aku .. aku jawab aku baru sampai hostel , kenapa ? dia hanya bertanya saja .. aku cuba menyakat ,

Aku : "rindu saye ye ?"

Gadis Kecil Molek : " rindula sangat "

Aku : " tak baik tipu diri sendiri taw , hehe ! "

Gadis Kecil Molek : " iyela awk "


Kebetulan aku menerima sms daripada Adeq yang mengajak aku pergi ke CC belakang hOstel .. aku belom mandi lagi , aku menyatakan agar pergi lewat sedikit sebab aku belum mandi lagi , nak makan dulu kejap .. Aku mengambil sebungkus maggi dan memanaskan air untuk masak maggi .. Sambil menunggu air masak , aku mandi dulu . Setelah selesai mandi , dengan rasa lapar seperti 10hari tak makan , aku tuangkan air yang dah di masak ke dalam mangkuk dan tiba-tiba tangan aku terkena air panas , mangkuk jatuh ke lantai daripada atas meja .. aduh ! naseb baik tak kena kaki .. tapi mangkuk da pecah .. orang tua-tua penah cakap maybe ade sumthing nak jadi tapi aku tolak tepi perasaan tue .. argh ! macam mana nak makan nie ? aku ke bilik air mengambil gayung .. aku tuangkan air panas ke dalam gayung dan masukkan maggi tadi .. Sambil menunggu , aku terpikir , ape yang nak jadi nie ?? ish ! minta-minta la jangan yang tak baik berlaku .. Setelah selesai makan , aku segera mengenakan pakaian dan sms Adeq , "aku tunggu kt bawah" ..
Kami pun berjalan ke CC sambil berbOrak kOsong dan berdekak .. Setibanya di CC , "bang open PC 5 & 6 ye " ..
Macam biasalah , online myspace .. zaman-zaman kemaruk myspace .. fuh ! banyak friends request nie .. ouh ! budak-budak kolej .. hehe ! Aku dengan Adeq jadi pelik , mane dOrang dapat page kita orang nie .. tapi tak pela , kawan-kawan kan .. So seperti biasa aku akan buka page Yana .. uish ! upload gambar baru .. sambutan hari jadi .. uih ! wOo ! hOho ! nie da menempah maki nie .. taking pic with guy , so close ya .. anger , anger !
So 1 step is , relax and try to calm down .. step 2 is , thinking wht i wanna asking her .. step 3 is ?? hurmm .. argh !! cant thinking anything .. "bro , ttup PC 6" ..

Jumaat : Seperti biasa aku ke kelas awal , pagi yang indah tapi bagi aku seperti mendung dan kegelapan .. Masih terngiang-ngiang dalam benak ku , gambar tersebut .. adOi ! nampaknya , diam membatu lagi la hari ini .. Setelah selesai kelas , aku dan kawan-kawan lepak di kedai Kak Yah .. Tiba-tiba aku menerima sms daripada Gadis Kecil Molek :

Gadis Kecil Molek : "awk kt mne ?"

Aku :"kt warung depan kOlej , baru je abes kelas .. awk ?"

Gadis Kecil Molek :"oOh ! nampak2 .. pakai baju melayu wne pink ye ?"

Aku :"ha'a tp mane awk nampak ??"

Gadis Kecil Molek :"tadi mase pergi fotostat dpn kolej nampak macam awk tapi tak sure betul ke awk..comel kai baju melayu wne pink , hehe ! "

Aku :"ouh .. yeke ? haha ! mne ade cOmel .. baju je yg cOmel .. hehehe ! "

Gadis Kecil Molek : "awk sarapan ke ?"

Aku : "sarapan + lunch .. jom2 ! hehe !"

Gadis Kecil Molek : "hehe ! takpela awk mkn la dlu"


Selesai bayar makan , aku dan Acap menuju ke kolej untuk berjumpa dengan lecturer .. Aku ternampak seOrang gadis di depan kOlej bersama seOrang lelaki .. Berbaju kurung pink .. Apabila semakin hampir , ouh ! Gadis Kecil Molek rupanya .. mengukir senyuman kepada ku .. Aku cuma mampu membalas senyuman sbb ade seorang lelaki di sebelah nya .. maybe pakwe dia .. kang aku salah cakap , ade kene sepak nanti .. dalam hati aku ( Wah ! pink wok ! same dah nie , haha ! )

Petang : Gadis Kecil Molek sms aku bertanyakan

Gadis Kecil Molek :"sombongnye tak tegur"

Aku :"mane ade sombongkan senyum tadi ,lagipun ade laki an kt sebelah .. hehe !"

Gadis Kecil Molek :"jeles ea ? tue kwn sekelas lah"

Aku :"jeles ? hoho ! sket je , hahaha !"


Petang : Acap Nenen bertanyakan

Acap Nenen :" Jadi tak ikut g shah alam ?"

Aku :"tak la , aku ade hal sket .. nty smpikn salam aku dekat yana ye .."


bersambung ..




No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!