INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Friday, September 3, 2010

Gadis Kecil Molek - episod 2

Hari ini bermula lah sesi pembelajaran aku yang pertama , dengan rasa mengantuk yang amat sangat , da la tengah tidur kene gegar dengan senior , rokok kene rampas .. tensiOn aku ! aku ditempatkan ke kelas Diploma Computer System & Networking (DCSN 1/5) .. Dalam kelas nie , aku berkenalan dengan

AMIR FARHAN - orang nye oke , daripada Melaka Bandar Bersejarah , peramah , gangster , kelakar dan berbulu .. haha !
WAN EGO - orang Kota Tinggi , seorang yang pelat R , di panggil wan ego sbb cuma dy dan aku je yang pakai scoot ego mase kt hOstel dan suka kentut suka2 dy je ..
ASYRAF AZMAN - seorang yg pandai dan kadang2 terlebey pandai .. tapi baik dan suka bercerita ..

dalam kelas aku lebey rapat dengan AMIR dan WAN EGO .. Kami boleh di katakan sebagai 3 musketeers @ 3 stoogers .. haha ! kami selalu bikin onar , samada dalam kelas atau kt luar kelas .. Bayangkan baru hari pertama berkenalan , kami da macam belangkas .. Ade saje onar yang kami nak buat .. Memang havOc la , madah ketawa je dalam kelas .. Mase nak tunggu lecturer masuk , aku bertanya pada AMIR :

Aku : "Kaw ade perasan tak sorang gadis , kecik2 , rendang dan putih2 .. anak ikan bibir merah"

Amir : "Anak ikan bibir merah bapak kaw ! Entah , ta de pun .. Asmara aku perasan la , hahaha ! "

Aku : "Aku seyes nie , ade ta ?? Asmara memang la aku perasaan , orientasi dy 1 group dengan

Aku .. Kaw bukan perasan tp perasaan , hahaha !"

Menyesal aku tanya dy , hampeh ! Setiap hari ad saja kawan baru aku berkenalan dan setiap kali berkenalan aku bertanya tentang gadis kecil molek ini , dengan muka tebal dan tidak rasa brsalah sampai kan dengan lecturer pun aku tanya .. Betul2 mencari nie ! Modus operandi aku hanya lah bertanya dan terus bertanya .. Dan sehingga lah cukup seminggu aku belajar kat situ , masih ta jumpa2 gak .. Hari ini hari isnin , ini bermakna telah masuk minggu kedua aku belajar di sini .. Hari ini aku give up untuk mencari siapakah gadis kecil molek tue dan aku hanya nak tumpukan pada pembelajaran aku .. Setibanya aku di kolej , aku diberitahu yang mentor aku akan buat perjumpaan pada hari jumaat nanty untuk sesi suai kenal .. hah ! umpan mengena , rezeki datang bergOlek .. Aku terus bersemangat , hahaha ! Di dalam kelas , sedang aku khusuk fOkus sampai kecik mata aku nie , ALIF menegur aku ..

Alif : ''Kaw da jumpa gadis anak ikan bibir merah kecil molek kaw ?"

Aku :"ambOi kaw ! agak2 la kalau ye pun nak bg nama gelaran .. nie panjang no .. read my lips , anak ikan bibir merah "

Alif : "Yang tuela aku nk sebut .. da jumpa belom ?"

Aku : "Belom la lif , puas aku cari .. Bangunan kolej nie plak yg besar an , stakat 4 tingkat nie pun aku ta jumpa2 .."

Alif : "Haa , nie kire jodoh kaw la ea .. Aku da jumpa sapa dy , petang nty abes klas aku tunjuk kaw tp dengan syarat .."

Aku : "Ape dy ??"

Alif : "Malam nie belanja aku makan nasi koboi"

Aku :"Abang ta de hal lah .. bereh !"

Sedang leka kami berbual , aku di kejut kan oleh vibrate handset aku .. Rupanya gf aku mesej ucap selamat pagi .. Aku tengok jam , pagi la sangat kan pukul 1230 nie dan terus sambung fokus belajar sambil angau .. Petang tue , seperti yang di janji kan , ALIF tunjukkan aku bagaimana rupa sebenar gadis anak ikan bibir merah kecil molek tersebut .. Alangkah terkejutnya aku , betol2 bibir merah , kecil molek erti kata laen rrrrendang ! Aku engatkan dalam gambar je bibir merah , rupanya luaran pun same .. Setibanya aku di hostel , aku mula mengatur cara operasi terbaru , OPERASI NOMBOR GADIS ANAK IKAN BIBIR MERAH KECIL MOLEK , modus operandi macam biasalah , tebalkan muka dan bertanya .. Dan malan tue jugak terbang melayang rm5 aku belanja si ALIF nie .. Dalam bilik , aku berbual dengan ASYRAF aka ACAP NENEN , da 2minggu kami sebilik , malam nie baru kami berkenalan , haha ! bodo kan ..

ASYRAF - daripada Shah Alam , badan berisi , perokok tegar , in relationship wif Nash Lefthanded's daughter

Dan sedang kami berbual-bual , ACAP NENEN bertanya kan aku satu soalan yang aku sendiri ta jangka ..

Acap : "Kaw kenal Yana ??"

Aku : "Yana mane nie ??"

Acap :"Lieyana Yunus , duk Shah Alam .."

Aku :"Kenal , dy gf aku sekarang .. kenapa ??"

Acap :"Aku bagitau nie jgn terkejut lak ea .. Aku dengan dy satu sekolah , sekelas dan uma pun dekat2 .. gf aku kawan yana dan yana kawan aku dgn gf aku"

Aku :"Kaw jgn men2 acap ?? biar betol kaw nie .."

Acap :"Iye we , aku ta tipu la .. ta percaya kaw call yana , tny sendiri"

Dengan sepantas kilat aku call YANA , aku tanya betul ke ape yang ACAP NENEN cakap kan nie , dan YANA cakap betol , memang mereka besties kt sekolah .. Dalam hati aku "biar betol nie !".. So malam tue kami berbual panjang sehingga pukul 3 pagi .. Aku ta percaya yg ACAP NENEN kawan YANA .. Aku kapel dengan YANA pun kt myspace dan kami ta pernah berjumpa .. So bile ade ACAP , senanglah nanty kalau2 aku nak turun ke Shah Alam jumpa YANA , ade la jugak tempat tidur aku kt sana .. Malam tue aku tidur lewat , lepas subuh baru aku tidur , budak2 laen da tidur .. Aku masih berfikir tentang operasi yang aku hendak jalan kan nie .. Dua perkara aku fikir kan , "bagaimana kalau2 acap bagitau yana tentang operasi aku nie" dan "sanggup ke aku mendua kan yana" .. So aku decide untuk berkawan saja dengan gadis anak ikan bibir merah kecil molek nie ..


Hari ini tiba lah hari pertemuan mentor mentee , hari yang aku tunggu2 penuh dengan gembira .. Aku pergi bersama-sama dengan MAZUAN dan KECIK , sedang aku nak melangkah masuk ke kelas (tempat perjumpaan) , pintu kelas kami ade cermin nampak dalam , so orang pertama yang aku nampak bila nak buka pintu tue adalah gadis kecil molek .. Terperanjat aku di buat nya , serta merta aku berhenti , diam kaku depan pintu .. MAZUAN menolak aku masuk ke dalam , malu wok kene tOlak .. Naseb baik ta jatuh .. Cover macho , jalan kepit je masuk dalam .. haha ! Aku duduk belakang gadis kecil molek tue ,, Masyallah wangi giler , bau cam anggur .. Mentor berbual kat depan , aku mengelamun kat belakang .. Maka sesi suai kenal bermula , dy bangun memperkenalkan nama nya .. aku tengok dy duduk bangun macam lebey kurang je , hehe ! dy student Diploma IT .. patutla aku cari ta jumpa2 , rupa nya kos laen .. Suara nya amat la halus , cam ajak berbisik .. Aku sempat bayangkan , camnela kalau aku kuar dating dengan dy nie , kurang2 pun aku kene bawak pen dengan kertas suruh dy tulis ape yang yg dy nak cakapkan .. Bila sampai giliran aku je , dengan megah dan mendada , hahaha ! aku bangun memperkenalkan diri .. " nama saya Mohd Hafizzuddin Akmal , panggil afis @ awe " .. Sengaja aku cakap kuat2 nama aku , bg gadis kecil molek dengar dan harap2 la engat nama dan rupa aku yg hodoh nie , haha !

bersambung ..

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!