INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Friday, September 3, 2010

Gadis Kecil Molek- episod 1

Namaku HAFEZ , aku di lahirkan di Pahang dan dibesarkan di Kelantan .. ari ini , aku bermula lah episod aku melangkah ke alam kolej .. Aku tiba jam 11pagi , cuaca nye ya Allah amat la panas yg amat .. Aku hanya mengenekan t-shirt round neck dan berseluar jeans sedangkan sume pendaftar2 len mengenekan pakaian cm nak pegy ofis , berkemeja , berseluar slack .. Aku rase da dalam cerita the ugly duck , satu2nye anak itik yg berlainan warne .. haha ! So nak tak nak terpaksa lah aku turun ke kereta semula , menukar pakaian tp kai bju berkolar jep .. Panas lah nak pakai kemeja nih .. Sedang aku menuju ke meja pendaftaran , aku call ADEQ ,kawan setempat aku di skudai sebab kami masuk kolej sama-sama dan da berkawan sejak tingkatan 4 lagi ..Tiba-tiba dengan hanya pandang sekali imbas je aku terpandang sorang gadis kecik molek tp dalam hati saye berkata "siapa dy ?" , "kenapa aku rase semacam je nie ?" , "aku nk cari siapa dy" .. Setelah selesai sumenye , aku dan family menuju ke tempat penginapan aku iaitu hOstel .. Masya allah , nie hOstel ke ape dalam hati aku .. rumah kedai adelah .. Aku menginap di bilik 44A , dan di situ lah aku berkenalan dengan Ciken , Asyraf Jefri , Mat , WAn Agas , Faiz , Anip , roomate aku ..

Pada hari isnin berikut nya , bermula lah hari yang sume pelajar kolej nany2 kan , HARI ORIENTASI .. Sume pelajar di bahagikan mengikut kumpulan masing2 dan aku di kumpulan 10 .. Pada sesi berkenalan , aku di beri gelaran nama "AWE" oleh abg senior Che Mohd Faiz , ta silp aku la ats alasan aku di besarkan di Kelantan .. Dy gk describe kan aku sebagai seorang yang slumber dan hati kering , aku sendiri ta tahu kenapa .. hehe ! Niat aku sebenarnya nk cari gadis kecil molek yang aku nampak masa hari pendaftaran hari tue .. So bermula episod "PENCARIAN GADIS KECIL MOLEK" .. Sebenarnya pada mase yang sama , aku telah berpunya kekasih yang berada di pantai barat .. Orang lelaki kan , pantang nampak perfect sume nk sapu (amaran keras : jgn ikut perangai ini !) ..alhamdulillah , setelah beberapa hari , dengan muka tebal dan tak malu bertanya kepada sume rakan2 , barulah aku dapat tahu siapa gadis kecil molek tue .. Tue pun tahu name je , haha ! then satu ari tue , bila aku lihat 1 memo yg ditampal mengenai senarai nama Mentor Mentee , ta sangka yg gadis kecik molek nie satu kumpulan dengan aku .. Teruja nya dan rase megah gembira nya aku hanya Allah swt je tahu ..

Pada suatu petang , aku bersama-sama dengan ADEQ pegy ke cyber cafe , bOsan kan dok hOstel , pegy online myspace la , ushar2 gadis kolej .. haha ! Perkara yang tidak di duga , aku menjumpai profile page si gadis kecil molek tersebut di page kawan aku , MAZUAN kawan satu kumpulan mentor mentee aku .. Orang tua2 cakap , kalau da bagi petunjuk kira jodoh la tue .. Maka dengan rasa bangga dan suka nya aku menekan buttOn add di profile so gadis kecil molek tue .. Aku perhatikan je gambar si gadis kecil molek tue , then aku save image gambar gadis kecik molek dalam pendrive aku .. Malam tue aku masukkan gambar gadis kecil molek tue jadikan wallpaper handset aku .. yela nanty pegy kolej , senang nak cari kan .. Maka bermula episOd berangan-angan di atas katil sambil bergOlek-golek macam tenggiling .. haiyo sudah angau !!

bersambung ...

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!