INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Saturday, January 29, 2011

Tanah dan Masjid

Assalamualaikum ..

haha ! ini dia yep yep .. ceramah kali ini bertajuk apa ?? LAMBAT !! kan dah ada kat atas , TANAH dan MASJID .. Bersama saya Hafez Akmal di blog hijaupurple.blogspot.com .. haha !

Bermula daripada satu malam sebelum aku nak tidur tapi da berjenuh aku pejam tapi tak jugak jugak tidur , walaupun aku tahu aku tak tidur tapi orang akan cakap aku tidur , kurang ajar beb ! , hahaha ! .. adoi ! dala nak bangon pagi pergi keje , jam da pukul 630pagi .. Biasanya sebelum tidur aku akan baca buku bertajuk CAPPUCINO AND SUCCESS yang banyak memberi aku inspirasi ye , bukan inspira kereta proton yang baru tue ooke .. Di sebabkan aku da khatam buku tue , aku tak tahu nak baca buku apa lagi supaya aku dapat terlelap .. So aku decide pergi geledah rak buku aku , last2 aku terjumpa buku bertajuk KELUARGA .. Sedang aku belek-belek buku tue sambil mendengar lagu Kau Kunci Hatiku - Ramlah Ram , haha ! aku terjumpa 1 tajuk besar dalam buku tue iaitu LELAKI DAN WANITA .. So apa kene mengena dengan Tanah dan Masjid kan ? Aku baca satu part nie lebih kurang luahan daripada seorang lelaki kerana di tinggalkan tunang nya kerana mengikuti lelaki lain .. So adelah pendapat seorang nie dia cakap


"Apa susah sangat , dia lari biarlah dia mungkin jodoh dia tapi kalau bukan jodoh balasan la dia dapat .. Sekarang kan zaman dah kehadapan , TANAH makin terlalu banyak cuma belum didirikan MASJID lagi .. Cari TANAH yang kamu kau suka dan semaikan lah elok-elok untuk di jadikan tapak , barulah MASJID kukuh "


Aku macam pelik + blur sekejap .. ape kene mengena tunang lari dengan tanah , masjid sume nie .. banyak persoalan yang bermain dalam fikiran aku

1. tunang dia lari tak cukup tanah ?
2. tunang dia lari pijak tanah ikut tepi masjid ?
3. tunang dia lari then terjatuh atas tanah dalam kawasan masjid ?
4. tunang dia bawak lari tanah masjid ? pastu pak imam dengan tok bilal kejar ? haha ! tak de kene mengena
5. tunang dia lari ikut budak asalnya daripada MASJID TANAH , MELAKA ?
6. migrin !

So adelah detail nya lagi .. TANAH yang di maksudkan adalah WANITA dan MASJID adalah PERKAHWINAN @ PERHUBUNGAN .. Maksudnya seperti yang kita ketahui ye , di akhir zaman ( zaman kita sekarang ) dan dalam AL-QURAN ada menyebut , Kaum Wanita Akan Melebihi Daripada Kaum Lelaki .. So aku baru paham yang zaman sekarang sememangnya kaum wanita lebih ramai daripada lelaki .. Memang tidak di nafikan lah dan betul juga apa yang di katakan " TANAH makin terlalu banyak cuma belum didirikan MASJID lagi " .. tapi sekurang-kurang nya kita perlu berusaha menegakkan tiang Masjid tersebut agar tidak roboh dengan apa cara sekali pun yep yep .. Takkanlah bila da roboh tiba-tiba esok lusa ada TANAH baru .. tue bukan jodoh tapi gelojoh ! haha ! Relax sudah , tanah ada di mana-mana cuma perlu cari yang betul-betul boleh bagikan hasil dan kukuh dan mampat untuk didirikan MASJID .. tapi macam mana dengan berkahwin empat ?? ini bermakna MASJID EMPAT TINGKAT la kan :P




haha ! adoi ! aku pun tak pernah terpikir tentang nak cari TANAH baru sebab kawasan uma aku sumenya da simen .. tue pun nk buat kolam ikan .. haha !

(artikel ini hanyalah sebagai bahan umum , tiada niat untuk menyindirkan @ mengAIBkan sesiapa kerana saya USTAZ ROCK ye ! haha ! jadi tak baik dajalkan orang laen )

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!