INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Sunday, October 24, 2010

mandi longkang

Isnin 25.10.2010

Aku terjaga daripada tidur tepat jam 7.15 pagi sebab sejuk sangat , maybe hujan lebat malam tadi .. Kedengaran bunyi tv di bawah , aku mencapai sebatang rokok dan turun ke bawah sambil menyalakan rokok .. oOh ! sereng rupanya tengah tengok F1 ..

Aku : "baru bgOn ape ?? nie F1 bile ? live ?"

Sereng :"ha'a , xdela delay nye "

Aku :"tadi pg hujan ke ? sejuk seyh .. "

Sereng :"ha'a .. kaw bgOn awal plak .. bese isnin tghari bru bgOn .."

Aku :"aku tido awal kan , 1230 da tido dpn tv mase man city vs arsenal .. sape mng r ?"

Sereng :"arsenal mng 3-0 .."


Sedang kami berbual-bual .. kedengaran bunyi moto yang agak laju ..

Aku :"nk kemana seyh laju2 pagi nie .."

pOm !

Aku :"bunyi ape tue .. tadi punya laju nie senyap plak ..??"

Sereng : "aku rasa excident r , jom2 "


Aku dan sereng bergegas berlari ke luar mencari bunyi apa yang kuat yang kedengaran seperti excident .. di tepi lorong ruma sewa kami , kelihatan dua orang budak sekolah berbangsa cina sedang bertekak sesama sendiri tapi yang sorang tue kenapa hitam ?? aku hairan .. aku ternampak moto mereka di dalam longkang .. sah yang hitam tue cina , nie sure masuk longkang .. haha ! patut r muka itam .. air longkang itam .. hahaha ! pagi2 da buat hal .. lagi sorang , muka tak hitam tapi penuh luka dan darah .. aku dan sereng ketawa sesama sendiri .. hahahaha ! adoi ! kitorang lincah2 masuk uma sambil ketawa .. bodo giler pagi2 masuk longkang .. selepas 4 minit , sereng ke luar nak tengok ade lagi ke tak budak2 tue .. tiba2 kedengaran sereng ketawa .. aku bingkas bangun berlari ke luar .. haha ! ade lagi rupanya , kebetulan makcik depan rumah kami pun keluar jugak .. kelihatan sebuah kereta berada di lorong ... salah seorang budak cina menyimpan helmet di dalam kereta .. aku rasa kereta tue di pandu oleh mak salah seorang budak cina tue .. lepas tue kereta tue blah , diekori dengan moto yang ke jatuh ke longkang dipandu oleh budak cina hitam tue dan diekori seorang budak cina sambil berlari .. ape salahnya budak tue naik sekali moto an ,, hahaha ! budak cina tue berlari depan kami .. makcik tadi mula menegur ..

Makcik :"macam mana bole jatuh longkang ??kene langgar ke ?"

Budak cina :"tak , kami jatuh sendiri .. "

Aku dan sereng mula pelik , sebesar2 lorong tue macam mana boleh jatuh longkang ..

Makcik :"macam mana bole jatuh sendiri ?"

Budak cina :"kawan tadi langgar beg pasir tepi longkang , masuk terus dalam longkang .."

Setelah dengar penjelasan budak cina tue , aku dan sereng tiba2 ketawa berdekah-dekah .. haha ! lorong dah luas , beg plastik tepi longkang yang dilanggar nya .. hahaha ! tau la sepet tapi agak2 r .. sah keje nk ponteng sekolah nie .. hahahaha ! orang pagi2 bawak diri ke sekolah , nie pagi2 bawak diri ke longkang .. haha !


Pengajaran :

1. jangan ponteng sekolah ..
2.naik moto pakai helmet , nie tak helmet letak dalam bakul je .. helmet jangan lupa letak visor , nanti kalau jatuh longkang muka tak hitam .. haha !
3. jangan ketawa kan orang laen , huhu !
4. jangan rempit !!!


"berhati-hati di jalan raya , engatlah orang tersayang :) "

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!