INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Wednesday, March 23, 2011

Apabila Kerja Mengatasi Segalanya

Wah ! lame betol aku tak update blog nie .. hehe ! tengok tajuklah , terlalu sibuk bekerja sampai tiada masa untuk kehidupan sendiri apatah lagi hendak bercinta .. Walaupun kadang-kadang jeles lihat orang lain bercinta tapi takpe pasti suatu hari nanti aku tidak akan membujang .. haha ! Alang-alang da tulis blog nie , i have one message for F .. (i hope u get want u want and just go if u meet somebody .. dont look back again oke .. i know u already found someone .. :))

oke berbalik pada tajuk utama .. Sekarang aku sedang sibuk untuk mengembangkan sayap lebar perniagaan papa , pakcik dan kawan papa Abang Faisal .. Maknanya ada tiga perniagaan yang akan aku lebarkan ..

Perniagaan Papa :

1. bisnes emas @ menjual emas ..
2. permintaan yg tinggi dalam dan luar negara ..
3. making a website and an affiliate ..
4. internet marketing ..

Huraian

so kerja aku ialah membina 1 laman web siap serta affiliate .. memasuki pasaran emas dalam dan luar negara .. mencari buyer @ customer ..So untuk membuat website , aku telah berguru dengan kawan papa iaitu Encik Nizzura Dato' Mukhtar (jutawan Internet Marketing) dan En.Khairul Amri Dato' Mukhtar (jutawan Internet Marketing , Web Designer ) ..


Perniagaan Pakcik

1.perniagaan dalam printing , advertising , include art and designing ..
2. meengembangkan ke seluruh negara
3. membina 1 laman web dan mencari tender ..

Huraian

Sebelum nie aku sekadar tolong-tolong sahaja pada setiap tengah malam sehingga pagi .. so jika kau berjaya kembangkan bisnes pakcik aku , tak perlulah aku risau lagi sebab maybe aku akan cari pekerja yg dapat membantu pakcik aku :)

Perniagaan Abang Faisal

1. Computer , Technology and Electronic (services , dealer , supplier)
2. open new office
3. find a tender or project samada goverment or swasta

Huraian

So start bulan 4 nie , aku kene cari sorang partner untuk membantu aku mencari tender dan projek @ sebut harga untuk aku masuk menjadi supplier @ services .. Nak abang faisal sorang memang tak leh lah sebab dia OKU .. So apa salah nya aku menolong dy mengembangkan bisnes dy .. betol x ?? kan kan ..


Kesimpulan

So aku berharap aku dapat segera menyelesaikan ketiga-tiga bisnes nie sebelum aku mencecah umur 24 .. sekarang aku da 21 tahun , life aku memang kerja je .. ape ? steady girlfriend ?? haha ! untunglah kalau ada yg dapat tahan @ memahami dengan aku yg workaholic nie .. kalau ada , insyallah akan di pertimbangkan . sila hantar resume oke , hahaha ! nampak ? bergurau je .. ada jodoh adelah , kalau takde aku kawin dengan kerja aku ,,, hahaha ! tapi aku harap2 aku tak jadi macam kat bawah nie






nie baru betol2 legend workaholic nie .. haha ! :)

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!