INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Wednesday, May 4, 2011

the best thing about the past is...???

Setiap hari aku melakukan rutin yang sama .. yup bekerja atau erti kata lain im workaholic .. Bukan harta yang aku kejar di dunia ini tapi aku nak lupakan sesuatu yang mungkin susah nak aku lupakan .. Yeah ! aku cuba melupakan pengalaman lepas .. Yang lepas biarkan pergi , akan datang aku menanti .. haha ! Yang lepas biarkan kenangan , jadikan pengalaman .. Hari-hari aku bekerja .. Rutin harian aku ??

Pagi - Petang = Technician
Malam = Mengajar Iqra' dan Al-Quran
Tengah Malam = Internet Marketing , Website Design ..

Siang dan malam aku bekerja di luar dan tengah malam pula hanya di rumah .. Bila masa aku rehat ?? Lepak ?? aku akan cuba mencuri curi masa yang sangat sangat pack tue dengan melepak di mamak bersama kawan-kawan .. Kadang-kadang aku akan buat kerja di mamak so sekaligus calling kawan-kawan ajak lepak .. Cuma kebiasaanya aku datang awal kat mamak siapkan keje , then bile lepak nanti takdelah sambil lepak aku buat kerja kan .. Nanti apa pula kata kawan-kawan aku ..

So aku memang sengaja pack kan jadual harian aku supaya dapat lupakan kisah kisah lama , cinta cinta lama dan walaupun berjaya melupakan sedikit demi sedikit tapi memang tak di nafikan bila tengah lepak sorang-sorang or terjumpa something barang lama lama aku akan engat balik .. dan aku rasa benda yang aku simpan sampai sekarang adalah CINCIN yang siap di ukir nama aku dan dia .. yah ! aku masih lagi pakai sehingga sekarang .. ternyata mungkin ada yang mengatakan itu tanda masih sayang .. MUNGKIN KAH ?? sebenarnya cincin nie da tak ley tanggalkan dah .. haha ! aku penah nak tanggalkan tapi da takley , lekat terus .. so aku anggap ini sebagai kenangan sahaja .. semenjak peristiwa lama , aku terus memBUJANGkan diri dan memang tak di nafikan hidup bujang nie tercabar kadang-kadang ..

Contoh 1

Aku tengah makan kt 1 kedai nie .. Then ade couple duduk depan meja aku , order apa sume .. jeles ? sedikit sebab kemesraan dorang .. tapi itu perkara biasa la kan bagi mereka yang bujang jeles sikit-sikit nie ..haha ! after 10minit makanan dorang sampai ... nak di jadikan cerita bila aku nak suap nasi aku terdengar gelakkan tawa dan nampak gurauan senda .. aku hanya mampu tersenyum melihat kemesraan dorang .. tapi gelakkan tawa tadi bertukar menjadi hilaian , dan mula lah babak babak mengedik .. haa nie yang aku tak suka nie .. men suap-suap depan aku .. jeles ? yup , tak dinafikan .. tapi sikit je la , hahaha .. perkara nie berlaku hampir 8 kali .. pergh ! menyirap ..


Contoh 2

Aku ade nak jumpa client nie dekat 1 restoran untuk discuss pasal marketing sikit .. so aku cakap la sambil discuss sambil lunch sekali .. brader nie pun ckp oke tapi yang tak oke nya dia datang bawak tunang dia .. so aku pun think positive , tapi discuss takdela lama sangat yang lebih nya mencubit-cubit depan aku .. adoi !

Contoh 3

ada jugak kenalan kenalan di alam maya yang aku rasa suka dan kalau boleh nak bukak pintu hati bujang nie jadi tak bujang tapi nasib tak sebelah aku .. kenal dalam beberapa bulan , pernah jugak jumpa beberapa kali tapi dia jadi milik orang lain ..perkara nie da berlaku 5 kali .. fuh ! kene mandi bunga jugak aku nie , haha ! yang menjadi masalah nya , bila orang nak kat aku , aku yang tak nak .. Sebenarnya aku nak tapi fobia dan trauma still lagi melekat ..


Dan di sebabkan itu aku kembali membujang dan tumpu pada kerja .. So adelah 1 hari aku terjumpa 1 page Fb nie .. aku tengok gadis nie , sweet .. terpikat tapi itu pada permulaan pandangan mata aku .. aku survey2 tengok , dy ade mutual friend dengan kawan aku .. haa aku cakap nie boleh la nie, aku risik-risik kawan kawan aku tentang dia .. tak banyak yang aku dapat sebab aku rasa better aku yang risik tuan punya badan terus , at least aku dengar daripada mulut dy sendiri ..


Masalahnya ialah fobia dan trauma sedikit menurun cuma malu dan segan yang tinggi , adoi ! kadang-kadang ade gak IM sekejap sekejap cuma aku segan , entahla .. hahaha ! aku penah post 1 video lagu kt wall aku then dy komen dy ckp dy terasa . haha ! tak sangka dy terasa sebab aku men post je kat wall aku .. Tiap-tiap ari aku doa supaya di hilangkan segan , fobia , trauma , malu dan di gantikan dengan semangat , yakin , di bukakan pintu hati dy dan hati aku cuma ..... aku masih lagi MALU MALU MALU tapi MAHU .. so sekarang redha je lah .. then aku harap dapat ke UiTM Shah Alam sebab dia study kat sana .. boleh la lepak2 , ag pun sekarang aku asyik banyak ade keje kat KL LUMPUR ..

Sekarang aku cuma redha sahaja , yang mana datang aku terima , jodoh semua di tangan tuhan walaupun kita kene usaha .. aku tak mampu nak usaha lagi sebab takot tragedi berulang kembali cuma aku mampu berdoa semoga di makbul kan ape yang aku ingin .. tentang masa silam ?? THE BEST THING ABOUT THE PAST IS


IT's NO MORE

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!