INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Monday, May 16, 2011

SELAMAT HARI GURU


yeah ! tanggal 16 MEI 2011 sambutan hari guru bagi mengenang jasa semua guru-guru di MALAYSIA kerana telah berkorban mendidik anak-anak bangsa .. teringat masa zaman-zaman sekolah dulu , aku sambut hari guru .. bawak hadiah bagi kat cikgu-cikgu tapi tue zaman sekolah rendah .. naik sekolah menengah juz bagi ucapan je , haha ! sempoi banq ang .. memang meriah r bile naek sekolah menengah , ikutkan hati nak aja balik tepung telur kat cikgu-cikgu .. kene plak baling kat cikgu yang kita tak puas ati , hahaha !

Seingat aku sambutan hari guru masa sekolah menengah , kitaorang sambut dengan adakan persembahan , perlawanan bola sepak antara cikgu dan pasukan bola sepak sekolah .. aku main striker , ade la sumbat 1 gol je ,hhaha ! kesian plak nak sumbat banyak-banyak .. bukan apa , HORMAT cikgu , hahahaha ! .. dan sekarang

aku sudah berumur 21 tahun , fuh da lama tak sambut hari guru ,, dulu aku bagi hadiah dan ucapkan kat cikgu tapi sekarang aku pulak yang terima hadiah dan di ucapkan SELAMAT HARI GURU sebab da bergelar USTAZ .. walaupun berat untuk terima gelaran tue tapi aku bersyukur sebab dapat berbakti mengajar ilmu agama walaupun aku tak perfect tapi atleast aku mengajar berdasarkan pengalaman aku .. penah juga aku bercerita tentang diri aku , pengalaman aku kat budak-budak kecik supaya jadikan pengajaran .. ilmu agama aku tidak la tinggi tapi orang kata atleast basic tue masih ada .. aku mengajar sambil belajar .. Agama penting , ianya 1 panduan kehidupan berpandukan AL-QURAN kat dunia nie .. Alhamdulillah , aku mengajar tidak mengharapkan balasan , hanya keikhlasan mengajar ilmu ALLAH SWT .. menyampaikan amanat NABI MUHAMMAD SAW ..

engat HORMATI GURU ANDA , TEGUR GURU JIKA SALAH , BERSAMA MENJALANI KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK DAN ILMU PELITA HIDUP ..

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!