INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Saturday, April 2, 2011

Berhajat dan Beristikharah

Kebiasaanya aku susa nak tido malam nie , biasalah banyak kerja perlu di lakukan .. Tapi sepertia lepas aku balik kerja waktu petang , jika malam aku tiada kelas mengajar mengaji , lepas magrib aku akan tidur .. bile bangun , aku akan mandi dan solat isyak , solat hajat dan istikharah .. Setiap hari aku akan buat dan doa dan niat aku untuk meminta adalah sama .. ramai yang mengatakan buat solat istikharah nie untuk meminta petunjuk daripada ALLAH SWT dalam membuat pilihan .. tapi aku sudah ade pilihan cuma minta di beri lebih lagi petunjuk di masa akan datang .. setelah beberapa bulan aku buat , alhamdulillah aku terima jawapan dan sudah 3 kali aku terima jawapan yang sama .. maka aku percaya jawapan itu daripadaNYA dan aku terima dengan penuh syukur .. mesti tertanya-tanya bukan ape yang aku minta ,, haha !

baiklah , aku minta di bukak kan hati aku dan hindarkan segala trauma dan fobia dalam jodoh @ cinta .. setelah membuat research mengenai hati dan tentang kaum hawa yang aku kenal , fuh ! berderet list , haha ! tapi hanya sekadar list .. kenapa aku buat research nie ? yup , walaupun jodoh itu di tangan tuhan tapi kita sebagai manusia harus berusaha mencari bukan sekadar menunggu bulan jatuh ke riba , betol ? so aku buat research supaya aku tidak lagi akan trauma dan fobia dalam bab2 cintan cintun nie di masa akan datang .. maybe ade yang akan pertikaikan mengapa perlu buat research ? jodoh kan di tangan tuhan .. ye betol , sememangnya Allah telah sediakan pasangan masing2 tapi ingat , ade hadis @ riwayat mengatakan , yang lebih kurang macam nie " jika inginkan sesuatu , maka berusahalah dan di iringi dengan doa .. dan bertawakal lah selepas berusaha dan berdoa .. " ..so aku berusaha dan berdoa .. jika aku berpuas hati dengan segala usaha aku , aku berdoa dan bertawakal .. maka kepada si dia yang aku pernah buat kerja gila maen post je kat wall dia , aku cakap suka dia , haa paham2 la ye .. hahaha !

dan sebenarnya , inilah niat dan hajat aku supaya di bukakkan hati dia kepada aku .. dan jika bukan kepada aku , berikanlah kepada sesiapa sahaja yang lebih baik daripada aku kerana setiap pilihan ALLAH SWT adalah yang terbaik .. Aku berharap semoga aku akan terima jawapan yang sama berterusan sehingga ALLAH SWT memakbulkan doa aku .. amin ..

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!