INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Sunday, July 31, 2011

Ramadhan ya Ramadhan

Selamat Berpuasa kepada seluruh umat Islam .. Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna .. Bulan puasa kali ini jatuh pada 1 Ogos dan macam biasalah seperti yang semua tahu kita akan berpuasa selama sebulan dan yang paling bestnya raya tahun ini di sambut sekali dengan hari merdeka iaitu 31 ogos .. hehe ! dua perayaan sekali dalam 1 hari .. untunglah kan , hehe ! Teringat masa zaman-zaman berpuasa di kolej , haha ! dalam sebulan sure konfom ade tinggal punya . Even syaitan-syaitan semua da kene ikat tapi manusia berperangai syaitan bebas daripada kene ikat , haha ! 1 rumah sewa duduk 11 orang , haa .. macam biasa lah semua pergi sahur kat kedai makan , niat puasa .. matahari belum terpacak naik tinggi lagi , haha ! dalam rumah sewa dah bau maggi lah , bunyi ketang ! ketuk ! ade orang masak nsi goreng lah ..

Ade 1 peristiwa sekali tue , aku baru balik daripada kelas , sampai rumah park scooter aku .. aku tengok kenapalah tutup sliding door nie siap berlangsir lagi .. da bukak kasut , aku tarik je sliding , puhh ! berkepul kepul asap keluar .. haha ! aku engatkan kebakaran .. aku baru je nak jerit , dah ade orang jerit

" woi we , tutup sliding cepat .. kantoi nanti .. "

seperti yang di jangka . asap berkenaan datang daripada dua tempat iaitu

1-kuali di dapur = tengah buat nasi goreng
2-rokok = asap rokok berkepul-kepul

bukan setakat asap je , bau pun kuat yang datang nya daripada

1-bau maggi
2-bau nasi goreng
3-bau asap rokok
4-bau air sirap ais 1 baldi
5-bau kueh mueh

hahaha ! macam tuelah dugaan bila duduk rumah sewa . aku punyalah tahan .. last last bile dah kene hasut , apee pun tak boleh ! berbuka sebelum waktunya .. ahaha !

PENGAJARAN : puasa jangan tak puasa kerana puasa banyak pengajaran , kelebihan dan kebaikan kepada diri kita .. Insyallah ..

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK YE KAWAN KAWAN :)

2 comments:

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!