INI BUKAN AHLI MLM !

Diri Sendiri

My photo
Feels the wind of change is finally blowing in his direction...happier times ahead !!! .. Behave and Benice

Tuesday, August 17, 2010

Selamat Menyambut Puasa

Wah ! arinie cukup 8ari kita sebagai umat islam berpuasa yer .. dan cukup sudh 7 malam aq dgn kawan2 pergi smyang terawih ..

Alhamdulillah , tahun nie semakin ramai kawan2 sudah jumpa jalan yg benar :) .. kalau nk ikutkn tahun lepas punya , MASYALLAH , walaupun iblis dan syaitan telah di ikat tapi di rumah sewa kami masih ade yg belum kene tangkap .. bak kata kawan2 nie JIN KEPALA MERAH & JIN KEPALA HITAM .. hahaha ! memang de degil .. ade je hasutan untuk ajak berbuka .. sedang tdo pun da bole bau rOkOk , maggi cup siap bOle tawu perisa apa , hehe ! dashyat ! balik daripada kelas waktue tengahari , bukak je pintu rumah , keluarlah segala asap rOkOk , bau2 maggi , bau2 nasi ambang basten , air sirap 1 baldi siap ais lagi .. hehe ! mane tak kecur nyer air liur kawan2 yg berpuasa nie .. maka dengan secara sukerela dan rasminya berbuka puasa atas azan ZOHOR , hehe ! bagus betol jin2 nie buat kerja ye ...

Tapi itu cerita tahun lepas la , tahun nie kami sudah insaf dan telah berjanji berpuasa penuh , terawih penuh (buat 8 je) , dan semayang 5 wktu penuh .. Sudah ade peningkatan la sekarang sebab semakin kita tua , semakin kita sedar akan diri kita tetapi sedar lah sebelum ianya terlambat .. Bak kata Datuk Dr.Fadzillah Kamsah -rumah kata pergi , kubur kata mari , ye ye ! jadi sebelum rumah halau kita dengan paksa dan kubur amik kita dengan keras nya , lebih baik kita beramal ibadah secukupnya .. Barula rumah tenang menghantar kita ke kubur dan kubur senang menerima kita ye ye ! Ingatlah tiada Tuhan melainkan Allah SWT ..

SELAMAT BERPUASA :)

-kepada yg pOnteng puasa , makan nyOrok2 ye , nanty Allah nmpk susa plak kamo , hehe ! fikirlah kt mne nk nyOrok :)

No comments:

Post a Comment

Rahsia kejayaan untuk di kongsi bersama Click Here!